Motoreļļas ir būtiskas spēka iekārtas nevainojamai darbībai un visaugstākajai veiktspējai. Tās atdzesē un eļļo kustīgās detaļas, pagarinot to kalpošanas laiku un pasargājot tās no bojājumiem. Pastāv dažādi to veidi. Kādu gan izvēlēties?
Kādi ir motoreļļu veidi?
Parasti izšķir četrus galvenos motoreļļu veidus:
• Minerāleļļa. Šāda veida eļļa tiek lietota daudzos transportlīdzekļos. Galvenais iemesls ir tās zemā cena. Šāda veida eļļošanas materiāls ir piemērots viegldarba transportlīdzekļiem, ko ekspluatē klimatā ar maigām ziemām un ne pārāk karstām vasarām. Arī tās nomaiņa ir jāveic biežāk nekā sintētiskām vai pussintētiskām eļļām.
• Premium minerāleļļa. Tas ir iepriekš minētā eļlas veida apakštips. Mūsdienās tā tiek pielietota vairumā jauno automašīnu eļļošanas sistēmu. Šīs eļļas galvenokārt ir piemērotas viegldarba transportlīdzekļiem ar nelielu nobraukumu. Tomēr, jo sarežģītāki kļūst dzinēji, jo augstākas prasības tiek izvirzītas to eļļām. Diemžēl pat premium minerāleļļas to vairs ne vienmēr spēj nodrošināt.
• Sintētiskā eļļa. Viena sintētiskā eļļa var tikt izgatavota no līdz pat trim sintētiskām pamateļļām. Turklāt ražotāji pievieno tām dažādas piedevas un citus speciālus šķidrumus. Tie var būt putu inhibitori, pretnodiluma līdzekļi, berzes modifikatori, detergenti, viskozitātes indeksa uzlabotāji utt. Kopumā ražotāji var izgatavot jaunas sintētiskās eļļas, mainot proporcijas komponentus un pat izveidojot savu vienota izmēra un formas molekulāro dizainu. Šī iezīme ļauj sintētiskiem eļļošanas materiāliem lēnāk sakarst. Tomēr šīs eļļas ir daudz dārgākas nekā minerāleļļas.
• Pussintētiska eļļa. Tas ir sava veida mēģinājums apvienot sintētisko eļļu labās īpašības un parasto eļļu pieejamību. Šie produkti ir šo divu veidu apvienojums. Tie nevar piedāvāt visas sintētisko eļļu priekšrocības, taču tie padara minerāleļļas mazāk gaistošas, tādējādi samazinot eļļas zudumus un palielinot degvielas ekonomiju. Šīs eļļas var izmantot gan viegldarba transportlīdzekļos, gan apvidus automašīnās vai pikapos.
• Eļļa augstam nobraukumam. Šāda veida eļļošanas materiāli tika speciāli izstrādāti transportlīdzekļiem, kuri nobraukuši aptuveni 113’000 km. Tie satur īpašus blīvējuma kondicionierus, lai aizsargātu un palielinātu spēka iekārtas blīvējuma elastību. Kā pamateļļas var tikt izmantotas gan sintētiskās, gan minerāleļļas. Tomēr tās ir ļoti precīzas: tās var būt ārkārtīgi noderīgas dažiem dzinējiem un pilnīgi bezjēdzīgas citiem.
Kad jāmaina motoreļļa?
Jūsu automašīnai nepieciešamās eļļas veids un maiņas intervāli ir norādīti lietotāja rokasgrāmatā. Parasti eļļas maiņas intervāli ir atkarīgi no tā, cik daudz jūs braucat, kāds transportlīdzeklis jums pieder, un kāda veida motoreļļu jūs izmantojat:
o ik pēc 2’000 km, ja jūsu izbraucieni nepārsniedz 16 jūdzes;
o ik pēc 5’000 km vecākiem modeļiem; o ik pēc 8’000–12’000 km jauniem modeļiem, kas parasti nobrauc 20 minūtes vai vairāk ar vienmērīgu ātrumu;
o ik pēc 16’000–24’000 km transportlīdzekļiem, kas izmanto sintētisko eļļu.
www.toprezervesdalas.lv ir vadošais autodaļu veikals
Vai plānojat veikt motoreļļas maiņu, taču nezināt, kādu izvēlēties? Pajautājiet mūsu kompetentajiem asistentiem. Viņi jums pastāstīs par katras eļļas plusiem un mīnusiem un atradīs piemērotāko gan jūsu transportlīdzeklim, gan jūsu budžetam. Mēs piedāvājam plašu tādu pazīstamu ražotāju produktu klāstu kā Castrol, Shell, Total, Mobile 1, Wurth Triathlon un citi. Mēs nosakām saprātīgas cenas, lai jūs varētu iegādāties labākos produktus savam transportlīdzeklim.