Maserati Tramontane ir konceptauto, ko radījis čehu students Ondrejs Jireks kā daļu no sava pētījuma, studējot Mākslas centra Dizaina koledžā Kalifornijā. Šis nav viņa pirmais darbs – 2008. gadā viņš jau izstrādāja Audi O. Tramontane koncepts nebija iecerēts kā sacīkšu auto trasei, bet gan kā grezns elektriskais Cruiser, kas spēj nodrošināt komfortu un ātrumu, braucot pa līkumotiem ceļiem.
Pats Jireks stāsta, ka Maserati Tramontane ir viegls, apburošs superauto, kura eksterjera veidošanā galvenā loma ir sajūtām un emocijām. Pastāvīgu darbu Ondrijs atrada pats pēc tam, kad viņš apmeklēja vietni rabota.slando.ru. Interesanta ir arī dizaina filozofija: tā, pirmkārt, ir dizaina vienkāršošana, elementu skaita samazināšanās un automašīnas svara samazināšana. Jirek panāca šo efektu, apvienojot iekšējā un ārējā elementa funkcijas vienā gabalā, kam vajadzētu arī vienkāršot montāžas procesu. Papildus racionalizētajai virsbūves formai ar izcilu aerodinamiku, tieši sastāvdaļu un virsbūves daļu skaits ir liela modeļa priekšrocība. Tie veic dažādus uzdevumus, ir izgatavoti no dažādiem materiāliem, atšķiras pēc krāsas, bet kopā tie rada kopīgu transportlīdzekļa praktisku un harmonisku izskatu. Dizaineris sadalīja elementus vairākos slāņos, tāpēc pirmais slānis ir ārējā stikla virsma, kas kā kupols nosedz visu automašīnu. Stikls vienmērīgi ieplūst izliektajās riteņu arkās, kas ir apdarinātas stilīgi melnā krāsā. Otrais slānis ir galvas optika un instrumentu panelis, kas savienots gan ar priekšējiem lukturiem, gan ar citu salona elektroniku un aizmugurējiem lukturiem.
Tas ir īsts automašīnas informācijas un vadības centrs.Tramontane trešais slānis atrodas vēl zemāk, tāpēc tas nosedz arī aizmugurējos lukturus. Šī ir ļoti svarīga koncepcijas daļa, kas ir lieliski sagatavota jebkurām nepatikšanām uz ceļa. Trieciena gadījumā sēdekļi un šasija mijiedarbojas tā, lai visefektīvāk aizsargātu pasažierus no traumām. Aizmugures trieciena gadījumā papildus aizsardzība ir viegli sadrumstalotas zonas klātbūtne, kas deformācijas procesā absorbē trieciena enerģiju.Ceturtais slānis atrodas priekšā. Tas ir dzinēja nodalījums ar visu saturu, kas ir savienots arī ar instrumentu paneli un šasiju. Modeļa interjera dizains ir diezgan vienkāršs. Iespējams, tas ir tāpēc, ka Maserati Tramontane ir atvērta automašīna. Instrumentu panelis ir aprīkots ar lielu un ļoti informatīvu digitālo displeju. Pasažieru sēdekļu dizains ir aizgūts no Maserati Birdcage un veidots šim zīmolam tradicionālajā stilā. Maserati Tramontane sedans Transportlīdzekļa garums ir 4250 mm (167 collas). Tas ir par 50 mm (2 collas) īsāks nekā Lamborghini Gallardo. Kas attiecas uz augstumu, tas ir gandrīz tāds pats kā Gallardo — 1170 mm (46 collas). Koncepcijai piedāvātā transmisija ir pilnībā elektriska. Par priekšējiem riteņiem atbild viens elektromotors, bet aizmugurējiem katram savs dzinējs.
Pats Jireks stāsta, ka Maserati Tramontane ir viegls, apburošs superauto, kura eksterjera veidošanā galvenā loma ir sajūtām un emocijām. Pastāvīgu darbu Ondrijs atrada pats pēc tam, kad viņš apmeklēja vietni rabota.slando.ru. Interesanta ir arī dizaina filozofija: tā, pirmkārt, ir dizaina vienkāršošana, elementu skaita samazināšanās un automašīnas svara samazināšana. Jirek panāca šo efektu, apvienojot iekšējā un ārējā elementa funkcijas vienā gabalā, kam vajadzētu arī vienkāršot montāžas procesu. Papildus racionalizētajai virsbūves formai ar izcilu aerodinamiku, tieši sastāvdaļu un virsbūves daļu skaits ir liela modeļa priekšrocība. Tie veic dažādus uzdevumus, ir izgatavoti no dažādiem materiāliem, atšķiras pēc krāsas, bet kopā tie rada kopīgu transportlīdzekļa praktisku un harmonisku izskatu. Dizaineris sadalīja elementus vairākos slāņos, tāpēc pirmais slānis ir ārējā stikla virsma, kas kā kupols nosedz visu automašīnu. Stikls vienmērīgi ieplūst izliektajās riteņu arkās, kas ir apdarinātas stilīgi melnā krāsā. Otrais slānis ir galvas optika un instrumentu panelis, kas savienots gan ar priekšējiem lukturiem, gan ar citu salona elektroniku un aizmugurējiem lukturiem.
Tas ir īsts automašīnas informācijas un vadības centrs.Tramontane trešais slānis atrodas vēl zemāk, tāpēc tas nosedz arī aizmugurējos lukturus. Šī ir ļoti svarīga koncepcijas daļa, kas ir lieliski sagatavota jebkurām nepatikšanām uz ceļa. Trieciena gadījumā sēdekļi un šasija mijiedarbojas tā, lai visefektīvāk aizsargātu pasažierus no traumām. Aizmugures trieciena gadījumā papildus aizsardzība ir viegli sadrumstalotas zonas klātbūtne, kas deformācijas procesā absorbē trieciena enerģiju.Ceturtais slānis atrodas priekšā. Tas ir dzinēja nodalījums ar visu saturu, kas ir savienots arī ar instrumentu paneli un šasiju. Modeļa interjera dizains ir diezgan vienkāršs. Iespējams, tas ir tāpēc, ka Maserati Tramontane ir atvērta automašīna. Instrumentu panelis ir aprīkots ar lielu un ļoti informatīvu digitālo displeju. Pasažieru sēdekļu dizains ir aizgūts no Maserati Birdcage un veidots šim zīmolam tradicionālajā stilā. Maserati Tramontane sedans Transportlīdzekļa garums ir 4250 mm (167 collas). Tas ir par 50 mm (2 collas) īsāks nekā Lamborghini Gallardo. Kas attiecas uz augstumu, tas ir gandrīz tāds pats kā Gallardo — 1170 mm (46 collas). Koncepcijai piedāvātā transmisija ir pilnībā elektriska. Par priekšējiem riteņiem atbild viens elektromotors, bet aizmugurējiem katram savs dzinējs.