Mītiem tic pārāk daudzi transportlīdzekļu īpašnieki, pat autovadītāji, kuri pa slideniem ziemas ceļiem pārvietojas jau gadu desmitiem. Kad jāmaina ziemas riepas, ik gadu arī ir tādi autovadītāji, kas joprojām nezina, kad tas īsti ir jādra un vvai var miksēt dažādus riepu veidus? 

Autovadītāji ir iesakņojušies savos ieradumos, un novecojušais domāšanas veids, spītība un vienkārša nepareiza informācija kopā veido šo ziemas braukšanas mītu realitāti dažu autovadītāju apziņā. 

7 izplatīti ziemas braukšanas mīti, kas ir nepatiesi 


Ja Jums ir radies iespaids, ka kāds no turpmāk minētajiem ziemas braukšanas mītiem ir patiess, mēs esam šeit, lai Jums pateiktu pretējo. 

Turpiniet lasīt, lai uzzinātu patiesus faktus par šiem septiņiem izplatītajiem ziemas braukšanas mītiem un maldīgiem priekšstatiem. 

1. Dzinējiem ir nepieciešamas dažas minūtes, lai sasildītos aukstumā 

Šis ir visizplatītākais ziemas braukšanas mīts. Šokējoši liels skaits autovadītāju joprojām domā, ka viņu transportlīdzekļa dzinējam ir nepieciešamas dažas minūtes, lai sasildītos, kad ārā ir auksts. 

Patiesībā vairums mūsdienu transportlīdzekļu ir piemēroti braukšanai aptuveni 15-30 sekundes pēc motora iedarbināšanas. Dīzeļdzinējiem var būt nepieciešams nedaudz ilgāks laiks. Tas nozīmē, ka transportlīdzekļa eļļa un daži citi automobiļa šķidrumi pēc iedarbināšanas cirkulē daudz ātrāk, salīdzinot ar agrāk izmantotajiem karburatora dzinējiem. 

Tas ir fakts, ka transportlīdzekļa degvielas patēriņa efektivitāte ir nedaudz zemāka ekstremāli zemās temperatūrās, daļēji tāpēc, ka dzinējiem ir nepieciešams ilgāks laiks, lai sasniegtu optimālo darba temperatūru. Tomēr gandrīz visi auto un zinātnes eksperti ir vienisprātis, ka atstāt transportlīdzekļus dīkstāvē ir pilnīgi nevajadzīgi un tas tikai izšķērdē degvielu.  

Protams, autovadītāji ziemā ļauj saviem transportlīdzekļiem sasilt ilgāku laiku, lai nodrošinātu komfortu vai atkausētu logus.  

2. Svara pievienošana automašīnas bagāžniekam garantē labāku saķeri 

Vēl viens no sen izplatītiem ziemas braukšanas mītiem ir tas, ka liekā svara pievienošana automašīnas bagāžniekam automātiski uzlabos saķeri ar ceļu. 

Smagie smilšu maisi (parasti ap 40-75 kg), šķiet, ir vispiemērotākais svars, ko izvēlas ikviens, kas to dara. Fakts ir tāds, ka šis patiesībā ir tikai pusmīts, jo svara pievienošana transportlīdzekļa aizmugurējai daļai ir izdevīga, taču tikai ļoti specifiskos gadījumos. 

Priekšpiedziņas transportlīdzekļiem ievērojams papildu svars bagāžniekā tikai pasliktina automašīnas saķeri, jo tiek izjaukts tās svara sadalījums. Kad aizmugurējā svara pievienošana lielākoties ir pieļaujama? Tikai tad, ja Jūsu transportlīdzeklim ir aizmugurējo riteņu piedziņa.  

Mēs iesakām atstāt smilšu maisus garāžā vai šķūnī un palikt pie ziemas riepām, ja vēlaties labāku saķeri ar sniegu. 

3. Ziemas riepas ir pārvērtētas un naudas izšķiešana 

Kopš pagājušā gadsimta 30. gadiem, kad ziemas riepas parādījās pirmo reizi, to lietderība ir bijis strīdīgs jautājums. 

Daudzi autovadītāji uzskata, ka tās nav naudas vērtas, un izvēlas vissezonas riepas. Patiesībā liela daļa vainas jāuzņemas riepu ražotājiem par to, ka tie izmanto "visu sezonu" nosaukumu, kas ir nedaudz maldinošs. 

Jā, tehniski Jūs varat izmantot visu sezonu riepas visu gadu, bet tās noteikti nav labākais riepu risinājums, ja dzīvojat vietā, kur ziemā ir daudz sniegs un zemas temperatūras. 

Arī augstas veiktspējas vasaras riepas būtu labāk piemērotas Jūsu transportlīdzeklim pavasarī un vasarā, taču arī šīs vissezonas riepas veic savu darbu.  

Neviena cita riepa nenodrošina lielāku drošību uz slideniem ziemas ceļiem kā labs ziemas riepu komplekts. Tas attiecas pat tad, ja Jums ir transportlīdzeklis ar vilces kontroli vai četru riteņu piedziņas transportlīdzeklis. 

Ziemas riepu gumijas maisījums un protektori ir izstrādāti tā, lai nodrošinātu labāku saķeri, kas palīdz labāk apstāties, stūrēt un paātrināties ne tikai sniegā, bet arī aukstā laikā, pat ja ceļi ir sausi. 

4. Sniegs un ledus ir jānotīra tikai no transportlīdzekļa logiem 

Mēs visi esam redzējuši tos kaitinošos ziemas autovadītājus, kuri pirms došanās ceļā gandrīz nemaz necenšas notīrīt lielu daļu sakrājušā sniega no savas automašīnas. 

Pats par sevi saprotams, ka tad, kad transportlīdzekli klāj sniegs, ieslēgt tikai priekšējā vējstikla tīrītājus, lai redzētu, kur braucat ir bezatbildības augstākais līmenis. 

Daudzi autovadītāji nevērīgi izturas ne tikai pret sniegu un ledu no logiem, bet arī no transportlīdzekļa jumta, motora pārsega, sāniem un bagāžnieka. 

Katru gadu noteikti ir vismaz viena ziņa internetā par smagu negadījumu, ko izraisījis no cita transportlīdzekļa lidojošs ledus vai sniegs. Jūs, bez šaubām, esat piedzīvojuši vienu vai vairākus biedējošus brīžus ar lidojošu ledu vai sniegu, atrodoties uz ceļiem ziemas laikā. 

Savas drošības un citu autovadītāju drošības labad veltiet laiku, lai notīrītu un nokasītu pēc iespējas vairāk sniega un ledus no sava transportlīdzekļa virsbūves. 

5. Riepu spiediena nolaišana ziemā uzlabo transportlīdzekļa saķeri 

Lūk, kāpēc braukt ar nepietiekami piepumpētām riepām ir slikta ideja: 

· Jūsu transportlīdzekļa vadāmība būs pasliktināta. 

· Riepas nodilst ātrāk. 

· Palielinās iespēja, ka riepa tiks pārdurta. 

Aukstā laikā riepās gaisa zudums ir ātrāks nekā siltā laikā. Rūpīgi uzraugiet riepas visu ziemu, lai pārliecinātos, ka tās ir piepumpētas līdz ieteicamajam līmenim. 

6. Nav vērts regulāri mazgāt automašīnu ziemas laikā 

Šī mīta šķietamā loģika ir tāda, ka ziemas laikā nav jēgas regulāri mazgāt netīru automašīnu, jo tā uzreiz atkal kļūs netīra. Tam tic pārsteidzoši daudz autovadītāju, kuri acīmredzot joprojām nezina, ka sāls un metāls nesadzīvo viens ar otru. 

Ceļa sāls ir viena no sliktākajām lietām transportlīdzekļa virsbūvei. Laika gaitā bojājumus var nodarīt arī uz ceļiem uzbērtas smiltis, kā arī viss liekais ziemas mitrums, kas uzkrājas uz transportlīdzekļa. Parasti ir ieteicams transportlīdzekļus mazgāt reizi pāris nedēļās, kad ir labi laikapstākļi. 

Regulāra mazgāšana ziemā ne tikai palīdz novērst rūsu, bet arī padara transportlīdzekli skaistāku. Tas arī samazina iespēju, ka uz apģērba uzkrāsosies neglīti balti sāls traipi, kad jūs pieskarsieties netīram transportlīdzeklim. 

Līdztekus regulārai mazgāšanai varat aizsargāt sava transportlīdzekļa virsbūvi, divas reizes gadā to vaskojot. Ja dzīvojat vietā, kur ir daudz sniega, būtu vērts veikt arī neregulāru rūsas novēršanu un pārklājuma apstrādi, lai novērstu tās veidošanos. 

7. Ziemas riepas var apvienot ar vissezonas riepām 

Ziemas riepu un vissezonas riepu sajaukšana nav ieteicama (īpaši, ja transportlīdzeklis ir ar pilnpiedziņu). 

Četrām vienāda izmēra, protektora dziļuma un konstrukcijas, kravnesības, materiāla un gaisa spiediena riepām ir ļoti svarīgi nodrošināt transportlīdzekļa stabilitāti un kontroli visaugstākajā līmenī. 

Ja sākat sajaukt sezonas riepu pāri ar ziemas riepām, transportlīdzekļa vadāmība var kļūt neprognozējama. 

скачать dle 11.1смотреть фильмы бесплатно



Komentāri Neļaujiet sevi maldināt ar šiem 7 izplatītākajiem mītiem par braukšanu ziemā:





Имя:*
E-Mail:
Комментарий:
Введите код: *
Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив